Žákovské portfolio může sloužit jako projektová metoda osobnostní a sociální výchovy, pomocí které žák dlouhodobě mapuje vlastní činnost. Samostatně nebo za pomoci pedagoga pak může hodnotit pokroky, které během celé doby vedení portfolia učinil, nebo rezervy, které ještě v různých oblastech má.
Celoroční projekt k průřezovému tématu environmentální výchova pro nejmladší žáky základních škol i žáky mateřských škol, jehož základním tématem je skřítek Ostružinka. Pro každý měsíc školního roku jsou připravené tři pohádky, které se zaměřují na dění v přírodě a na lidové zvyky a obyčeje. Ke každému příběhu jsou připraveny náměty pro výtvarné aktivity se seznamem pomůcek a popisem práce a fotografiemi.
Dětská práce jako téma ve výuce - odkazy zmíněné během semináře na konferenci Evvoluce v Třebíči 4. října 2012.
Možnost vytvořit si vlastní projekt či využít metodu projektového vyučování má každý pedagog. Zde je několik souborů pro inspiraci a náměty, které zazněly na seminářích Mgr. Kláry Smolíkové v rámci závěrečné konference v Třebíči.